Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wymiana lub utrata dowodu osobistego
Ogłoszono dnia: 2003-07-18 12:03:22
Termin załatwienia
30 dni
Osoba kontaktowa
Jan Czarnuszewicz
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Parter, pok. nr 3
Telefon kontaktowy
068 3419212, 3419213, 3419227 wew. 28
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Parter, pok. nr 3
Wymagane Dokumenty
Opis
Dowód osobisty należy wymienić:
1. W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym należy wystąpić o jego wymianę w terminie 14 dni od dnia doreczenia dokument stwierdzajacego zmianę.
2. W razie upływu jego ważności, uszkodzenia lub powstania innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby posiadajacej dokument.
W przypadku, gdy dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie, a w dokumentacji dowodowej znajdują się odpisy aktu stanu cywilnego to ich ponowne załączenie nie jest wymagane.
Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek: 7.00 -15.00
1. W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym należy wystąpić o jego wymianę w terminie 14 dni od dnia doreczenia dokument stwierdzajacego zmianę.
2. W razie upływu jego ważności, uszkodzenia lub powstania innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby posiadajacej dokument.
W przypadku, gdy dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie, a w dokumentacji dowodowej znajdują się odpisy aktu stanu cywilnego to ich ponowne załączenie nie jest wymagane.
Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek: 7.00 -15.00
Podstawa prawna
1. ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. 01.87.960),
2. rozporządzenia: wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych ich wymiany i zwrotowi lub utracie (Dz.U. 00.112.1182 ze zmianami) i opłacie za wydanie dowodu osobistego (Dz.U. 00.105.1110).
2. rozporządzenia: wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych ich wymiany i zwrotowi lub utracie (Dz.U. 00.112.1182 ze zmianami) i opłacie za wydanie dowodu osobistego (Dz.U. 00.105.1110).
Wymagane dokumenty
1. osobiste złożenie wypełnionego i podpisanego wniosku
w przypadku maloletniego wniosek należy złożyć w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, wniosek powinien być przez niego potwierdzony,
2. aktualne dwie fotografie o wymiarach 35 x 45 mm
przedstawiające osobę w pozycji lewego półprofilu z widocznym lewym uchem, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.
(Wyjątek stanowią osoby noszące nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania oraz osoby z wadami narządu wzroku. Dokumentem poswiadczajacym uprawnienie do załącznia fotografii przedstawiajacych osoby w ciemnych okularach, czy w nakryciu głowy jest odpowiednio orzeczenie o stopniu niepełnosprawności z powodu wady wzroku lub zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.)
(Wyjątek stanowią osoby noszące nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania oraz osoby z wadami narządu wzroku. Dokumentem poswiadczajacym uprawnienie do załącznia fotografii przedstawiajacych osoby w ciemnych okularach, czy w nakryciu głowy jest odpowiednio orzeczenie o stopniu niepełnosprawności z powodu wady wzroku lub zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.)
3. odpisy skrócone
a) aktu urodzenia w przypadku osób, które nie wystąpiły w związek małżeński,
b) aktu małżeństwa z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku (dokumentu tego nie dostarcza się wtedy, gdy akt małżeństwa znajduje się w księgach stanu cywilnego urzędu, w którym osoba ubiega się o dowód).
Oryginały złożonych odpisów stanowią dokumentację wydanych dowodów osobistych i pozostaja w urzedzie gminy. W sytuacji, gdy wnioskodawca nie posiada odpisu aktu urodzenia lub małżeństwa zobowiazany jest zwrócić się do tego urzędu stanu cywilnego, gdzie odpis został sporządzony.
Wniosek i odpis na podstawie ustawy o opłacie skarbowej są zwolnione z opłaty.
b) aktu małżeństwa z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku (dokumentu tego nie dostarcza się wtedy, gdy akt małżeństwa znajduje się w księgach stanu cywilnego urzędu, w którym osoba ubiega się o dowód).
Oryginały złożonych odpisów stanowią dokumentację wydanych dowodów osobistych i pozostaja w urzedzie gminy. W sytuacji, gdy wnioskodawca nie posiada odpisu aktu urodzenia lub małżeństwa zobowiazany jest zwrócić się do tego urzędu stanu cywilnego, gdzie odpis został sporządzony.
Wniosek i odpis na podstawie ustawy o opłacie skarbowej są zwolnione z opłaty.
Czas realizacji
sprawa załatwiana w terminie 1 miesiąca
Opłaty
Brak
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Skąpe |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Jan Czarnuszewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2003-07-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Jan Czarnuszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2003-07-18 12:03:22 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Ireneusz Noji |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2003-07-18 12:03:22 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Michał Czajka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-11-21 08:32:07 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4398 raz(y) |